Lantaarnpalen

Alemene opvoedingszaken.
Plaats reactie
Ronald
Pup
Pup
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-01-2012 12:36

Lantaarnpalen

Bericht door Ronald » 21-01-2012 13:57

Hallo, ik heb een week geleden een duitse herder van anderhalf jaar oud uit het asiel "bevrijd". Een geweldig mooie en ontzettend lieve hond. De vorige eigenaar kon haar niet aan, zij trok heel hard aan de riem tijdens wandelen wat later over in bijten en knagen enz. Ik wandel nu een week met haar en ze is zo mak als het spreekwoordelijke lam. Zij doet niets (tot nu toe) van die dingen die haar in het asiel hebben doen belanden.
Het enige wat ze WEL doet is het aanvallen van lantaarnpalen. Als ze een lantaarnpaal ziet dan rent ze erop af en springt dan zo hoog als ze kan om dat "enge ding" in de nek te bijten, althans zo lijkt het. Ze blaft, gromt en schreeuwt het letterlijk uit. Ze is dan enige minuten onhandelbaar. Als ze is uitgeraast dan is het weer een hele rustige goed luisterende hond die het geweldig vind om dingen te leren. Het enige probleem zijn die lantaarnpalen. Zij doet dit niet bij elke paal maar alleen bij palen van zo\n 5 meter hoog en waar zo\n grote glazen lampenkap op zit. Wat ze ook doet is dat ze haar eigen schaduw opzoekt en dan gaat krabben/graven. Maar ook dit is na een "foei" meteen weer afgelopen. Mijn vraag is deze, heeft iemand ervaring met een lantaarnpalen probleem????? Zoja dan zou ik graag de oplossing willen weten, alvast bedankt!

Plaats reactie