bijten en springen

Alemene opvoedingszaken.
Plaats reactie
Zensi 2009
Pup
Pup
Berichten: 8
Lid geworden op: 14-11-2009 12:53

Bijten en Springen

Bericht door Zensi 2009 » 27-11-2009 20:46

Hoi Hoi allemaal,

Zensi kan het bijten en het springen maar niet afleren.
Nu haar nagels heel scherp zijn, zitten wij onder de krassen en haar tanden zijn nu wat groter en ze doet ons flink wat pijn het is wel speelsheid maar toch,fijn is het niet.

Advies is welkom.

Groetjes

xeentje
Moderator
Moderator
Berichten: 322
Lid geworden op: 24-07-2009 20:39

Bericht door xeentje » 28-11-2009 10:40

[color=red](het is gelukt om te splitsen)[/color]


dit is altijd vervelend!
wanneer is je hond aan het bijten en springen? als jullie weer thuis komen wanneer jullie weg zijn geweest? en doet ie het alleen bij jullie of ook bij de visite?
liefs chantal en pootjes van xena

keno
Site Admin
Site Admin
Berichten: 237
Lid geworden op: 07-05-2009 20:33

Bericht door keno » 28-11-2009 18:56

Wat heel goed werkt tegen het springen heb ik zelf ook toegepat bij mijn herder is je omdraaien en hem de rug toekeren als tegen je aan springt en geen aandacht geven. Zodra je gaat zitten bijvoorbeeld en hij springt op je schoot moet je gaan opstaan... het is moeilijk vol te houden want je hebt 9 van de 10 keer de nijging om het een tik te geven maar het werkt wel....
Bij bijten is het gewoon hard FOEI en als dat niet helpt even aan zijn nekvel vastpakken en even vasthouden en foei zeggen :wink:

Jij bent de baas niet de hond! :wink: :D
Groetjes Keno[url=http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1865179.html][img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/23/1251013774-820.png[/img][/url]

xeentje
Moderator
Moderator
Berichten: 322
Lid geworden op: 24-07-2009 20:39

Bericht door xeentje » 29-11-2009 14:33

commando zit en blijf goed aanleren is ook een optie.
zodra je thuis komt, niet te uitbundig reageren, eerst laten zitten en blijven, en dan pas aanhalen, misschien een idee om zelf dan gehurkt te gaan zitten, zodat je hond geen "reden" heeft om te springen.

bijten is dat tijdens het spelen? of gewoon uit het niets!
en wat Keno ook zegt je moet de hond de baas blijven/zijn :wink: desnoods iets harder worden! ik was eerder ook een softie met m;n hond, maar daar heb ik echt van geleerd :twisted:
liefs chantal en pootjes van xena

Zensi 2009
Pup
Pup
Berichten: 8
Lid geworden op: 14-11-2009 12:53

Bericht door Zensi 2009 » 03-12-2009 11:28

[quote="xeentje"]commando zit en blijf goed aanleren is ook een optie.
zodra je thuis komt, niet te uitbundig reageren, eerst laten zitten en blijven, en dan pas aanhalen, misschien een idee om zelf dan gehurkt te gaan zitten, zodat je hond geen "reden" heeft om te springen.

bijten is dat tijdens het spelen? of gewoon uit het niets!
en wat Keno ook zegt je moet de hond de baas blijven/zijn :wink: desnoods iets harder worden! ik was eerder ook een softie met m;n hond, maar daar heb ik echt van geleerd :twisted:[/quote]

Thnkx voor de berichten.

Het springen is altijd als wij lopen dan springt ze tegen je aan als ik op mijn hurken ga dan springt ze ook en dan heb ik haar poten in mn gezicht.

Bij visite springt ze niet want ze is nog bang voor andere mensen.

Haar consentratie is niet al te goed ze is heel druk, als wij haar leren om pootje te geven dan snuffelt ze heel snel in onze handen op zoek naar een koekje ook al hebben we niks in onze handen....
Ik heb haar al wel geleerd om te gaan zitten als ik haar riempje om wil doen, eerder lukte dat niet want ze bleef maar springen en heen en weer huppelen..

In haar nek vel pakken heb ik al eerder gedaan maar heel zachtjes maar ze begon het uit te piepen.
Ik heb namelijk bij de fokker gezien hoe hij dat deed en daar schrok ik van. Of hij dat bij Zensi heeft gedaan weet ik niet maar wel bij een andere pup in haar nest.

Het bijten is ook tijdens het spelen maar ook als ze bij je zit dan bijt ze in de handen.

Groetjes

Henra
Moderator
Moderator
Berichten: 126
Lid geworden op: 21-08-2009 16:20

Bericht door Henra » 03-12-2009 11:51

[quote="Zensi 2009"]

Haar consentratie is niet al te goed ze is heel druk, als wij haar leren om pootje te geven dan snuffelt ze heel snel in onze handen op zoek naar een koekje ook al hebben we niks in onze handen....
Ik heb haar al wel geleerd om te gaan zitten als ik haar riempje om wil doen, eerder lukte dat niet want ze bleef maar springen en heen en weer huppelen..

In haar nek vel pakken heb ik al eerder gedaan maar heel zachtjes maar ze begon het uit te piepen.
Ik heb namelijk bij de fokker gezien hoe hij dat deed en daar schrok ik van. Of hij dat bij Zensi heeft gedaan weet ik niet maar wel bij een andere pup in haar nest.

Het bijten is ook tijdens het spelen maar ook als ze bij je zit dan bijt ze in de handen.

Groetjes[/quote]
Een pup moet nog alles ontdekken en is dus snel afgeleid
Dit is volkomen normaal
Je zegt dat ze begon te piepen toen je haar eens zachtjes in het nekvel pakte
Dit is helemaal niet erg hoor, maar voor de pup is het duidelijk geweest
Ik heb hier ook een gillerd die al afgaat als je naar haar wijst
Het lijkt vaak erger dan dat het is
Het belangrijkste is is dat je hoe dan ook 100% duidelijk bent
Ze moet immers weten wat mag en wat niet

Plaats reactie