Lopen met een pup

Alemene opvoedingszaken.
Plaats reactie
K.elly&M.ike
Pup
Pup
Berichten: 30
Lid geworden op: 23-11-2009 13:01

Lopen met een pup

Bericht door K.elly&M.ike » 01-12-2009 15:01

Ik heb begrepen van de fokker dat als je een pup 1 maand oud is dat je dan maar 5 min mag lopen en met 2 maanden 10 min enz.
Is dat waar? Want tot 12 weken moet je zoveel mogelijk doen met je pup, naar de stad en het strand en daarna ook nog want dan komt de angst vase.. maar 12 weken is ongeveer 3 maanden dus mag je maar 15 min lopen.. en als je de stad in gaat doe je dat denk niet voor 15 min maar ongeveer half uur tot een uur..

Wat hier boven staat is wat de fokker verteld heeft weet niet wat jullie er van vinden en jullie van ervaring hebben?

Me vraag is eigelijk als je 15 min heb gelopen moet je hem daarna op tillen.? of is dat juist niet de bedoeling als je je hond met zo veel mogelijke situaties kennis wil laten maken?

Liefs,
K

keno
Site Admin
Site Admin
Berichten: 237
Lid geworden op: 07-05-2009 20:33

Bericht door keno » 02-12-2009 10:46

Dat is een goeie vraag... maar als ik zo lees bij de eerste maand- die is voor de fokker want dan is de pup nog bij zijn fokker toch?
De tweede maand weet ik wel dat de pup erg veel zal slapen, hij wordt dan even wakker om te spelen en daarna slaapt ie zo weer :D
Wat het lopen betreft moet je denk ik gewoon naar je puppy kijken sommige kleintjes worden sneller moe dan de andere. Ik heb persoonlijk niet zoveel met mijn hond gelopen toen die nog klein was (6,7 weken) vanaf 8 a 9 weken wel wat meer.
Groetjes Keno[url=http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1865179.html][img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/23/1251013774-820.png[/img][/url]

memefoemync
Pup
Pup
Berichten: 9
Lid geworden op: 29-11-2012 00:40

Lopen met ee

Bericht door memefoemync » 02-12-2012 15:35

een vraag over praktijk examen,
ik zou mijn examen moeten doen maar heb een honda cbr firblade 900cc
maar ze zeggen dat je met zo een motor je rijbewijs niet kan halen omdat die niet genoeg wendbaar is om de slalom en de 8 te doen.
heeft iemand wat ervaring hiermee en is dat doenbaar om met zo een motor je praktijk examen te halen?

Plaats reactie