Nieuw en direct een vraag

Kom je voor het eerst binnen wandelen, aarzel dan niet en stel je voor !

Karin
Pup
Pup
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-12-2011 09:53

Nieuw en direct een vraag

Bericht door Karin » 28-12-2011 10:35

Hoi!

Ik ben Karin en we hebben sinds 5 dagen een Duitser x Mechelaarpupje aan onze roedel (Zwitserse witte Westie) toegevoegd. Dat gaat prima en gaat allemaal wel weer lukken.

Zo\n pup maakt veel mee de eerste dagen, weg bij z\n familie en alles is ineens anders. Begrijpelijk dat dat moeilijk is. Overdag doet hij het prima, ook af en toe even apart in z\n eigen ren met bench en speelgoed is geen probleem. Ook niet als we ons een half uurtje niet laten zien.

s\Nachts is het een heel ander verhaal, zelfde situatie maar dan is het schreeuwen. De pup huilt nu al 5 nachten nonstop -op hazeslaapjes na-. Onze andere honden blijven rustig in het zicht liggen en lijken zich er niets van aan te trekken. Radio, lamp, knuffelbeer, doekje vanuit het nest, speeltjes, kruik, niets helpt tot nu toe. Behalve bij ons zijn en dat lukt dus s\nachts niet. We lopen ook niet bij elke schreeuw naar \m toe. Hondje niet blij, baasjes niet blij en buren ook niet blij.

Dusss, bij dezen direct al een vraag: Heeft iemand nog een tip om hem deze eerste moeilijke nachten door te slepen??? Dan hoor ik \m graag!


Groeten van Karin

(Foto plaatsen lukt nog niet)
[img][/img]

flatcoatjrt
Pup
Pup
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-02-2011 12:19

Bericht door flatcoatjrt » 28-12-2011 21:54

Gewoon lekker mee naar de slaapkamer nemen. Bench mee, naast je bed zetten. Af en toe je arm even naast de bench laten bungelen als hij onrustig is. Als hij uit moet hoor je hem gelijk gaan miepen, en na een week of 3 is hij zover gewend dat hij alleen beneden kan.


Gr mirjam
[url]http://flatcoatjrt.wordpress.com/[/url] Weblog
[url]http://mgvdvelden-schrumpf.smugmug.com/[url/] Fotoalbum

Karin
Pup
Pup
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-12-2011 09:53

Bericht door Karin » 29-12-2011 18:17

Bedankt voor je tip, dit is onze 6e hond die we van pup af aan hebben en niet de eerste herder.

We hebben ze bewust nooit toegelaten in onze slaapkamer, dat is mijn \Alfa-ruimte\ en dat blijft zo. Een andere oudere hond uit onze roedel blijft hoger in rang en die mag dat ook niet, hij slaapt het dichtst bij ons qua afstand.

Afgelopen nacht leek het iets stiller te worden. Ik hoorde ook nog een tip over een tikkende wekker bij de pup. Lijkt mij dat je daar gillend gek van wordt, iemand hier ervaring mee?

Groet, Karin

flatcoatjrt
Pup
Pup
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-02-2011 12:19

Bericht door flatcoatjrt » 29-12-2011 19:18

Sjaakie was onze 3e pup. En we hebben op deze manier steeds een heerlijke nacht rust gehad. Zowel de puppen als wij. De hond(en) die in die periode wel beneden sliepen hebben er geen moeite mee gehad, zij wisten niet beter als dat beneden hun mand was en ze daar sliepen. En na die 3 weken was het pupje er ook echt aan toe om bij de groten te slapen. Daar krijg je echt geen rangorde problemen mee.

Onze volwassen honden hebben er in elk geval geen moment om getreurd dat dat monstertje mee naar boven ging, ze waren blij dat ze even rust hadden 8)

Ik denk ook dat het heel natuurlijk gedrag is als het puppy mee gaat naar het "nest". En dat je daar geen conflicten door krijgt.

Gr mirjam
[url]http://flatcoatjrt.wordpress.com/[/url] Weblog
[url]http://mgvdvelden-schrumpf.smugmug.com/[url/] Fotoalbum

Karin
Pup
Pup
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-12-2011 09:53

Bericht door Karin » 30-12-2011 21:36

Inmiddels weer een nachtje verder en het ging al weer een stuk beter. We hebben overwogen \m toch mee te nemen naar de slaapkamer, maar besloten nog één keer vol te houden. Gezien het nu beter gaat, laten we het ook zo. Wel bedankt voor de tip, altijd fijn als iemand mee wil denken!

Mexxje voelt zich duidelijk al thuis, geen aandacht voor vuurwerk of onweer en geen stress meer. In elk geval begint hij goed in z\n vel te zitten, weet wat hij wil en gedraagt zich als een echte herder :-)

Groetjesss!

Karin
Pup
Pup
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-12-2011 09:53

Bericht door Karin » 30-12-2011 21:43

O,ja, dit is \m :D

[img][URL=http://imageshack.us/photo/my-images/52/mexxsmall.jpg/][img]http://img52.imageshack.us/img52/1108/mexxsmall.jpg[/img][/URL][/url]

Henra
Moderator
Moderator
Berichten: 126
Lid geworden op: 21-08-2009 16:20

Bericht door Henra » 09-01-2012 17:25

Hoi Karin

Welkom hier
Wat een leukerd zeg!!!
Ga je daar nog wat mee doen?
Zelf ben ik geen voorstander ervan om de pup mee naar de slaapkamer te nemen
Wat ik zef dan doe is dan bij de bench slapen
De eerste paar nachten slaap ik dan dus op een stretcher bij de pup, gaat dat goed dan blijf ik in de woonkamer op de bank een paar nachten slapen
Vaak zijn ze hier dan wel binnen een week stil
Ze slapen hier overigens in benches/kennel

Karin
Pup
Pup
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-12-2011 09:53

Bericht door Karin » 11-01-2012 20:34

Hoi!

Mexx heeft een bench die altijd open staat in een ren en dat alles staat in de woonkamer met een stuk zeil eronder. Hier is hij s\nachts in gebleven en is nu stil:-) We zijn zelf erg onder de indruk van hem, Herders leren graag en snel en Mexx heeft er zin in!

Hij is nu 9 weken, zit op commando, loopt keurig mee zowel met als zonder riem, komt als je hem roept, wacht keurig op goedkeuring om te eten en vindt alles wat hij doet leuk. Nu nog zindelijk en het is de perfecte hond.

Mexx is dol op zijn bijt en trekspelletjes, zijn beet is veel sterker dan de andere herders die we gehad hebben. Als hij dit zo leuk blijft vinden dan is het misschien een idee om op het pak te trainen. Hebben we nooit gedaan, maar denk dat hij er straks wel een kandidaatje voor is.

In elk geval gaat hij dienstdoen als ons waakhondje en grote vriend, dat doet hij nu al super.

Groetjess!

Henra
Moderator
Moderator
Berichten: 126
Lid geworden op: 21-08-2009 16:20

Bericht door Henra » 12-01-2012 21:46

Je kan altijd met hem gaan trainen
Maar bedenk wel dat als je pakwerk wilt gaan doen dat het zekere niet alleen om het bijten gaat
Merendeel draait het toch wel om het appel, de hond moet immers ook lossen op comando
Er zijn zat andere dingen waarbij je hond in de toekomst zijn energie kwijt kan
Bijvoorbeeld agility of flyball

Karin
Pup
Pup
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-12-2011 09:53

Bericht door Karin » 15-01-2012 12:30

Zoals gezegd, ervaring heb ik er niet mee dus niets zonder goede begeleiding.

Mexx is zeer gemotiveerd en ik vind het zonde dat niet te benutten, de manier waarop zien we nog wel. Eerst maar eens een beetje groeien nog en de band verder opbouwen.

Groetjes!

Plaats reactie